Disinfo: Russia Segodnya and RT are different entities


The Radio and Television Broadcasting Commission of Lithuania has banned the broadcasting of 5 channels belonging to the RT network, due to European sanctions imposed on the Director-General of the “Russia Segodnya” media agency Dmitry Kiselyov.

Kiselyov is head of “Russia Segodnya” agency, the latter and the RT network are two different legal entities.

RT is run by its editor-in-chief, Margarita Simonyan, who is not subject to any European sanctions.


A recurrent narrative claiming that the Baltic states act irrationally against RT.

Latvia and Lithuania have banned the state-owned Russian television channel RT, saying it is controlled by an individual, Dmitriy Kiselyov, who is under EU sanctions. According to the Electronic Mass Media Council (NEPLP), Latvia's national media watchdog, RT and the network of channels operated by it are under Kiselyov's "effective control".

Read full NEPLP's position here for details.

For further debunking please see the Insider.

Read similar stories: Russian Media are being discriminated against in the Baltic states, Estonian laws only foresee asset freezing for people and companies mentioned in the EU sanctions list, and Latvia’s decision against RT is “stupid and ignorant” blinded by “Russophobia”.