Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
07.06.2018
Zvezda TV
EU, US, Germany
07.06.2018
Vm.ru
Russia, The West
07.06.2018
TV Zvezda
UK
07.06.2018
Interfax
Ukraine
07.06.2018
Channel 1
Russia, Ukraine
07.06.2018
Blog Gelezinisvilkassite, designed to look like it came from a well-known news portal
Lithuania
06.06.2018
Vremya pokazhet @Pervyi kanal, 6:32, 8:35   
Russia, Ukraine, The Netherlands
06.06.2018
Vecher s Vladimirom Solovyovym @Rossiya 1, 31:51
Russia, Ukraine
06.06.2018
‘Vremya pokazhet’ @Perviy Kanal
Russia, Ukraine
05.06.2018
RT
Russia, Ukraine

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.