Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
01.12.2017
Utro.ru, Rosbalt, RIA Novosti, Sputnik Estonia
Europe, EU, Germany
01.12.2017
RIA Novosti
Ukraine, Germany
01.12.2017
TB24.ge
Russia, Ukraine
30.11.2017
Georgian printed newspaper Alia
Russia, Georgia
30.11.2017
cz.sputniknews.com
Iraq, Czech Republic
29.11.2017
PolitNavigator, TV Zvezda, Eadaily.com, Amdn.news, Antifascist, planet-today.ru, Политическое обозрение, Allpravda.info, jpgazeta.ru
Ukraine
28.11.2017
weagreeinfo.com
Norway
28.11.2017
Infotag
Moldova, EU
27.11.2017
Russian Minister of Defence in TASS
Russia, US, Syria
27.11.2017
Vesti.ru, Sputnik, Izvestia, Politnavigator, Ura.news, Vzglyad and other Russian sites all ran this fake story as did the Ukrainian sites Podrobnosti, RIA Novosti Ukraine, Strana, Argumenty i Fakty Ukraina, Komsomolskaya Pravda in Ukraine, Vesti, Dnepr Info, Glavred, 112ua, 2000 and others.
Ukraine

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.