Disinformation Cases

Ukraina.ru Rambler Polit-mir.ru News Front Sputnik
Ukraine, EU
Vecher c Vladimirom Solovievym @ Rossiya 1, 1:03:40
Russia, The West
Military International News
Lithuania, Belarus
Pervyi Kanal
UK, Russia
Ukraina.ru, Times.com.ua
Lenta.ru; Tsargrad.ru, Utro.ru, Vesti.lv
Russia, Ukraine, EU
RIA Novosti RT Politikus
Russia, Ukraine
Sputnik, Russia Today (RT), Davidicke.com
Macedonia, US
TV Channel Rossiya 24 (Vesti.ru), time 02:30
Obieqtivi TV
EU, Georgia

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.