Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
12.12.2015
cz.sputniknews.com // svetkolemnas.info
EU
12.12.2015
"Voyennaya tayna", YouTube channel
Ukraine, EU
12.12.2015
"Kiállunk Oroszország mellett - Support Vladimir Putin from Hungary", Facebook group
Turkey, Ukraine
12.12.2015
whatdoesitmean.com
Israel, US, Syria
12.12.2015
rt.com
Ukraine
12.12.2015
lajkit.cz // orgo-net.blogspot.cz
Israel, US, Syria
11.12.2015
sputnik-georgia.com
US
11.12.2015
rbth.com
UK, Russia, Ukraine
11.12.2015
mikan.cz // ac24.cz
Iraq, US
10.12.2015
"News-Front", YouTube channel
Ukraine

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.