Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
10.12.2015
karpatinfo.net
Ukraine
07.12.2018
Russia Today
USSR, Ukraine
19.11.2018
RT
Russia
26.08.2018
Russia Today (RT)
Russia, Syria
01.12.2015
"Prapor batallion", YouTube channel
Ukraine
06.02.2017
Vremya Pokazhet @ Pervyi Kanal, 27:41
Russia, The West
31.01.2016
Voskresnyi vecher s Vladimirom Solovyovym, time 41:43 (similarly at 54:13)
UK, Russia, The West
01.02.2017
russia-insider.com
Lithuania, EU, Germany
03.02.2016
globalresearch.ca
UK, US
04.02.2016
svobodnenoviny.eu
UK, US

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.