Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
13.02.2019
Kto protiv @ Rossiya 1 (9:15 - 10:49)
Russia, The West, Ukraine
31.01.2019
Sputnik News
Venezuela, The West
17.01.2019
Rusvesna.su
The West, Belarus
14.01.2019
RT CrossTalk
UK, Russia, The West, US
04.01.2019
Russia Insider
The West, Ukraine, US
21.12.2018
TASS
The West, Ukraine, US
18.12.2018
Sputnik Polska
United Nations, Russia, The West, Ukraine
09.12.2018
Itogi Nedeli @ NTV, time 13:35
The West, Ukraine
02.12.2018
Svobodnaya Pressa
Russia, The West, Ukraine
02.12.2018
Tolstoy. Voskresenye @ Pervyi Kanal, time 9:00
The West, Ukraine

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.