Disinformation Cases

Sputnik Armenia
US, Baltic states
RT France @ 3:56 - 3:59, 04:19 – 05:25
Russia, US, Poland
Sputnik Deutschland
Russia, US, Germany
Russia, US, Canada, Ukraine, EU
Albania, Montenegro
Sputnik Latvia
Bulgaria, Russia, US, Poland, Romania, Bulgaria, Baltic states, Lithuania
Sputnik Moldova
Romania, Europe, Moldova
Sputnik Armenia
US, Ukraine
Rubaltic.ru Teleskop
Russia, US, Denmark
RT Russian
Poland, United States, Eastern Europe, EU

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.