Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
26.03.2019
Sputnik France, RT French
Kosovo, Serbia
01.05.2016
life.ru
Finland
03.02.2017
Life.ru
Ukraine
08.06.2018
Opednews.com
Lithuania, US
08.06.2018
News2.ru
Lithuania, US
07.06.2018
Blog Gelezinisvilkassite, designed to look like it came from a well-known news portal
Lithuania
16.12.2015
whatdoesitmean.com
Russia, EU, US
10.07.2016
Voskresnoe Vremya, Pervyi kanal, 48:21
Yugoslavia
18.09.2017
Regnum, Komsomolskaya Pravda, Nasha Gazeta, Luhanskyi Informacionnyi Centr, Russkaya Vesna
Ukraine, Lithuania
08.07.2016
vesti.ru
Russia, EU, US

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.