Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
16.01.2017
The New Cold War
Russia, Ukraine
12.01.2017
Global Research
Europe, Russia, Ukraine, Germany
12.01.2017
Protiproud, Nová republika
Russia, Ukraine
11.01.2017
TASS
Russia, Ukraine, US
08.12.2016
Russias ambassador to Sweden on Swedish national TV.
Russia, Ukraine
30.11.2016
Russia Today
Russia, Ukraine, EU
29.11.2016
ukraina.ru
Russia, Ukraine
21.11.2016
TASS, citing the film "Ukraine on Fire" aired at REN TV
Russia, Ukraine
15.11.2016
Vremya pokazhet @ Pervyi kanal (time: 1:13:11)
Russia, Ukraine
12.11.2016
Vesti
Russia, Ukraine

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.