Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
17.02.2017
protiproud.parlamentnilisty.cz
Russia, Ukraine, US
16.01.2017
Vremya Pokazhet (Pervyi kanal), time 28:54
Europe
12.01.2017
Vremya pokazhet @ Pervyi kanal (1:13:12)
US
09.01.2017
Sputnik.cz
Ukraine
08.01.2017
Miastok
Ukraine, Syria
06.01.2017
parlamentnilisty.cz
US
29.12.2016
Laivaslaikrastis.lt
US
28.12.2016
REN TV on youtube (07:00)
US
15.12.2016
Protiproud
Russia, The West, Syria
30.11.2016
Vremya Pokazhet @ Pervyi kanal (time: 25:26)
EU, US, Middle East

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.