Disinformation Cases

South Front
Russia, United States, The West
TV Zvezda
Russia, West, The West
Sputnik Deutschland
Russia, International
Panorama@RT Arabic Time 14:15 to 18:00
United States, Syria
Vremya news programme @Channel One TV time 00:35, 06:50-06:57
Sputnik Armenia
Dobrov v efire @ REN TV (41:00 - 50:15)
Russia, UK, France
Sputnik Belarus @ Gorizont Sobytiy time 04:02 - 04:14, 05:25 - 05:35, 09:55 - 10:30, 10:45 - 10:50, 17:30 - 18:10, 28:20 - 28:50
Russia, US, The West, Ukraine
Polnyi Kontakt @ Vesti FM time 20:35
Russia, Italy
Sputnik Armenia
Russia, Ukraine

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.