Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
26.11.2018
https://www.youtube.com/watch?v=RLO2ge5hac4
UK, Russia, Ukraine
25.11.2018
thefrontierpost.com
Syria
25.11.2018
Ren TV Rossiyskaya Gazeta RIA FAN
Russia, Syria
25.11.2018
Fort-russ.com
Syria
18.11.2018
Komsomolskaya Pravda
EU, Germany
17.11.2018
RIA FAN
EU, Germany
16.11.2018
Vesti @ Rossiya 1, time 10:59
US, Syria
12.11.2018
News Front, Ria Novosti, Komsomolskaya Pravda (Donetsk), Rossiiskaya Gazeta, Baltnews, Dan News
Ukraine
09.11.2018
60 Minut @Rossiya 1; time 40.14
Ukraine, US
07.11.2018
Ucraina.ru
Ukraine, EU

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.