Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
07.12.2018
Russia Today
USSR, Ukraine
01.12.2015
"Prapor batallion", YouTube channel
Ukraine
16.09.2019
South Front
Ukraine
16.10.2016
Voskresnyi vecher s Vladimirom Solovyovym @ Rossia 1 (time: 1:48:13 and onwards)
Ukraine
26.01.2017
‘Vremya pokazhet’ (3:49) @Pervyi kanal
Russia, Ukraine
15.06.2017
Riafan.ru
Ukraine
05.09.2019
RT (rt.com)
Ukraine
09.07.2019
RT France @ 03:50 - 04:26
Russia, Ukraine
28.11.2016
Svobodné noviny
Europe, Ukraine
06.01.2016
Novorossiya.today
Latvia, Ukraine, Baltic states, Estonia, Lithuania, US

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.