Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
02.10.2018
Vremya Pokazhet @ Channel One TV, 06:00
USSR, US, Georgia
01.10.2018
Voennoe Obozrenie
Macedonia, EU
12.09.2018
Sputnik in English
Macedonia, Greece, EU
24.07.2018
Tass
Russia, US, Finland, Sweden
24.07.2018
Tass, many others
Russia, US, Finland, Sweden
31.05.2018
RT
Europe, Russia
20.05.2018
NTV, Itogi nedeli (49:00)
Bosnia and Herzegovina, FYROM, Kosovo, Albania, Montenegro, Serbia
20.05.2018
NTV, Itogi nedeli (51:00)
Serbia
15.05.2018
5 kanal
Finland
25.01.2018
Georgia and the World
Russia

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.