Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
07.08.2019
Sputnik Arabic
Russia
23.06.2019
Vremya Pokhazhet @ Pervyi Kanal (11:18 - 11:30)
Ukraine
03.06.2019
Livenews.am
Ukraine
18.05.2019
Teleskop, http://teleskop-by.org/
The West, EU, Belarus
25.03.2019
RT
Russia, Ukraine
26.02.2019
NTV
Russia, Ukraine
22.02.2019
RT Deutsch
Ukraine
07.07.2018
Russia Today (RT) RIA Novosti
Ukraine, US
25.02.2018
Voskresnoye Vremya" Channel One
Ukraine
22.02.2018
RT
Ukraine

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.