Disinformation Cases

ADVANCED SEARCH
15.01.2019
60 minut @ Rossiya 1 (09:00 - 10:00)
Ukraine
20.11.2018
"Polnyi Kontakt" on Vesti FM @ timing 01:38
Ukraine, Syria
06.10.2018
News Front
Russia, Ukraine
22.02.2018
Tsargrad TV
Europe, Ukraine, Middle East
22.02.2018
Sputnik
Europe, Ukraine, Middle East
04.07.2017
sergs_inf.livejournal.com
Russia, Ukraine
01.07.2017
ren.tv
Ukraine
18.06.2017
Voskresnyi vecher s Vladimirom Solovyovym (2:30:27)
Ukraine
13.04.2017
novarepublika.cz
Ukraine, Middle East
12.04.2017
TV Zvezda
Ukraine

This database represents a collection of all disinformation cases as they were reported by the East Stratcom Task Force’s network of contributors in the course of the Disinformation Review project. Since the launch of the Disinformation Review in 2015, the database has grown into thousands of individual cases of disinformation, so you can use the search function below to get an overview of the content. You can search for disinformation cases from a pre-defined period of time, in a particular language, from a particular source, or containing the keyword of your interest. The Disinformation Review focuses on key messages carried in the international information space, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging. It does not necessarily imply, however, that the outlet concerned is linked to the Kremlin or pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. Although every piece of disinformation that you see in the database gets checked several times, it is possible that you will find a mistake. In such a case, please report this below, so we can correct it. The first two editions of the Disinformation Review were test versions, hence you can start searching for individual cases starting from the third edition.

Have you found a mistake?
Give us your feedback.

Please don't forget to include facts and data backing your story.