Disinfo: McLaren doesn’t accuse Russia for state-supported doping-conspiracy any more

Summary

McLaren doesn’t accuse Russia for state-supported doping-conspiracy any more.

Disproof

No evidence given. The article claims that professor Richard McLaren has changed the terminology and speaks now about "institutional conspiracy" of doping instead of "state conspiracy". McLaren has been using the word "institutional conspiracy" of doping at least since December 2016. www.theguardian.com/sport/live/2016/dec/09/mclaren-report-into-doping-in-sport-part-two-live?page=with:block-584a84eae4b06a0d55b19219#block-584a84eae4b06a0d55b19219,

Further debunking: theins.ru/antifake/69696,

publication/media

  • Reported in: Issue 79
  • DATE OF PUBLICATION: 04/09/2017
  • Language/target audience: Russian
  • Country: Russia
  • Keywords: Doping, WADA

Disclaimer

Cases in the EUvsDisinfo database focus on messages in the international information space that are identified as providing a partial, distorted, or false depiction of reality and spread key pro-Kremlin messages. This does not necessarily imply, however, that a given outlet is linked to the Kremlin or editorially pro-Kremlin, or that it has intentionally sought to disinform. EUvsDisinfo publications do not represent an official EU position, as the information and opinions expressed are based on media reporting and analysis of the East Stratcom Task Force.

see more

RT leads among TV news channels on YouTube with 5 billion views

RT has reached 5 billion views on YouTube, maintaining its undisputed leadership among international news networks, far surpassing the total number of views for BBC, CNN, Al Jazeera and Euronews.

Disproof

According to the Socialblade.com, as of August 31, 2017, Russia Today (RT) had
2,091,661,439 video views on YouTube. It ranks number 388 on video views.
BBC has 4,088,457,605 views that gives it 140th place on video view rank.
socialblade.com/youtube/user/russiatoday,

All the different Russia Today's channels on YouTube have altogether 4,65 billion views, whereas BBC 7,3 billion views.
Further debunking: theins.ru/antifake/69974,

US openly instructs Moldovan democrats what to do with Russian-language media in Moldova

US openly instructs Moldovan democrats what to do with Russian-language media in Moldova. The Democrat deputy Sergei Sirbu received a letter from the US Agency for International Development (USAID) where the US agency expressed its concern about the fact that the expansion of information in Moldova from Russian media is dangerous to Moldovan citizens.

 

Disproof

Sergey Sirbu says he hasn’t received such letter and USAID Moldova stated that the letter is fake. The letter was spread on social media and it contains stylistic mistakes and punctuation errors.

www.facebook.com/USAIDMoldova/posts/1701016686576386,

Angela Merkel has said: “If I want, you will read in tomorrow’s newspapers that 98% of the population is happy with my policies.”

Angela Merkel has said: “If I want, you will read in tomorrow’s newspapers that 98% of the population is happy with my policies.”

Disproof

Angelma Merkel hasn't said so. The small print in the picture says "In (Satira) Veritas Uwe Ostertag”. The author is Uwe Ostertag. According to Correctiv, he is a "professional troll".
Further debunking: correctiv.org/echtjetzt/artikel/2017/09/06/fake-news-tiefer-geht-immer/,