Disinfo: The UK banned Russian Today TV channel

Summary

The UK banned Russian Today TV channel.

Disproof

The National Westminster Bank decided it will close the bank account of Russia Today. The British government has nothing to do with this decision which has no effect on Russia Today's freedom to broadcast: bbc.in/2dYx5ed,

publication/media

  • Reported in: Issue 51
  • DATE OF PUBLICATION: 07/12/2016
  • Language/target audience: Georgian
  • Country: UK, Russia
  • Keywords: RT
  • Outlet: Geworld.ge
see more

Head of OSCE mission in Ukraine stops reports on Ukrainian violations of the Minsk agreement

Members of the OSCE mission in Ukraine write a lot about the Ukrainians breaching the terms of the Minsk Agreement, but these reports are stopped by the Head of Mission.

Disproof

OSCE mission’s reports available on the OSCE website conclude that both sides breach the Minsk Treaty, however, it is mainly the self-proclaimed republics that refuse to grant the OSCE full access to the areas controlled by them.